My Other Blog

Saturday, August 1, 2015

Kaulah Sahabatku

Kenangan indah terus bermain.
Terus teringat dalam pikiranku.
Waktu terasa cepat berlalu.
Ketika kita jalani bersama.

Daun-daun berguguran.
Detik-detik telah berlalu.
Ketika kita bersama.
Semua terasa begitu indah.

Tiada yang dapat menghentikan waktu.
Biarkanlah waktu terus berjalan.
Terbanglah setinggi mungkin, wahai mimpi.
Aku akan selalu mengejarmu.

Ketika waktu terus berjalan.
Pikiranku terus mengejarnya.
Bagaikan kau yang berlari depanku.
Aku berusaha menghampirimu.

Ketika aku sendiri.
Dan kau menghampiriku.
Saat itulah kehidupanku bermula.
Sebab lama kupendam kesendirian.

Kupandang sekelilingku.
Betapa indah kehidupanku.
Aku hendak tetap menjalaninya.
Sebab Tuhan menunjukkan jalanku.

Sejuta teman terlalu sedikit.
Seribu musuh terlalu banyak.
Satu sahabat sudah cukup.
Sebab bersama dia, kujalani hariku.

Kaulah sahabatku, hai kamu.
Sebab aku sudah berkisah.
Dan kau telah mendengarkan.
Sebuah kisah mengenai hidupku.

(Kaulah sahabatku),
Syzao

No comments:

Post a Comment